Wedstrijdcommissie

Een actieve zeilvereniging organiseert uiteraard ook wedstrijden. Hier zijn meerdere mensen voor nodig. De vereniging heeft een commissie in het leven geroepen die dit organiseert en, samen met andere commissies, coördineert. Zo hebben wij teamleden nodig in ons startschip, in de rubberboten als rescue en bij ons clubhuis voor het inschrijven en finishen van de zeilboten.

De WeCo komt minimaal drie keer per jaar samen om de activiteitenkalender door te nemen. De vereniging heeft een aantal succesvolle evenementen op het programma die ieder jaar weer veel enthousiaste zeilers aantrekt: avondwedstrijden, de mosselrace, zondagregatta’s en als hoogtepunt de 24-uursrace

Het zeilseizoen loopt van eind april tot eind oktober. Om zoveel mogelijk boten op het water te krijgen hebben wij ook een Whatsapp-groep gemaakt waarop mensen, voor aanvang van een wedstrijd, nog een maatje kunnen vinden om te zeilen. Zodoende is het ook mogelijk dat leden zonder zeilboot kunnen participeren in de zeilwedstrijden. Meld je hiervoor aan via een e-mail naar onderstaand, algemeen e-mailadres. In de winter proberen wij andere activiteiten te organiseren zoals interessante lezingen over bijv. wedstrijdzeilen of het wedstrijdreglement.

Mede door dit diverse aanbod aan activiteiten en wedstrijden, zijn wij altijd op zoek naar enthousiaste, nieuwe WeCo leden. Heb je na het lezen interesse om ons team te komen versterken? Wil je meer informatie omtrent de werkzaamheden binnen de WeCo? Stuur gerust uw vragen en/of opmerkingen naar ons toe via wedstrijdcommissie@wsvbinnenmaas.nl

Hopelijk mogen wij jullie verwelkomen op een van onze evenementen, hetzij voor een leuke, sportieve zeilwedstrijd of ‘gewoon’ voor een hapje en drankje op ons terras om de wedstrijdzeilers aan te moedigen.

De WeCo wenst iedereen veel zeilplezier toe!