Zeilen op de Binnenmaas

Op ons mooie water is veel te beleven, voor jong en oud! Zeilen op onze plas is daarom zeker niet leeftijdsgebonden en dus mogelijk voor een breed publiek. Door de vele bomen rondom het water draait de wind geregeld van richting: zeer gunstig om te leren zeilen en/of je techniek te verbeteren, want niet veel locaties beschikken over deze leerzame condities.

Onze wal

Voor iedere bootbezitter, maar hopelijk ook voor alle actieve zeilers, bieden wij diverse mogelijkheden. Uiteraard begint dit bij een ligplaats en een in 2016 aangeschafte, grotere kraan om je boot te takelen. Wij zijn zeer trots om deze kraan ter beschikking te stellen aan onze leden zodat iedere boot, groot of klein, bij ons te water gelaten kan worden. Maar vergeet ook zeker niet de waanzinnig mooie natuur en het gezellige clubhuis. Dit is de fundering voor veel watersport plezier!

Wij nodigen jullie daarom ook van harte uit om zo vaak mogelijk te komen zeilen, ongeacht het type boot of het aantal jaren zeilervaring. Onze club is in het hoogseizoen dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur en er kan altijd gezeild worden. Wij begrijpen dat je na een x-aantal recreatieve zeiluren wellicht eens wilt proberen om mee te doen aan een wedstrijd. Vandaar dat de Wedstrijdcommissie (WeCo) ieder jaar weer een aantal laagdrempelige wedstrijden organiseert.

Laagdrempelige zeilwedstrijden

Tijdens deze wedstrijden gaat het voornamelijk om gezamenlijk plezier maken. Uiteraard is er ook ruimte voor het verbeteren van je huidige technieken en is dit een mogelijkheid om de huidige wedstrijdregels te leren. Tijdens de activiteiten houden wij de uitslagen bij volgens het ZW-score systeem. Hierdoor is het voor iedereen haalbaar om te winnen! Vandaar dat het bij ons voornamelijk om enthousiastme en deelname gaat en niet om de eindstand.

Om dit te stimuleren verkiezen wij aan het einde van het seizoen ‘de zeiler van het jaar’ welke bovenaan staat in het klassement. Daarnaast is je deelname aan deze zeilactiviteiten ook een goede opwarmer voor het jaarlijkse fenomeen: de 24-uursrace. Train met je team tijdens de wedstrijden en wellicht wordt jouw team wel eerste op dit beroemde evenement!

Enthousiast geworden?

Ben je enthousiast geworden over onze zeilmogelijkheden? Al deze activiteiten staan vermeld in onze zeilkalender, maar mocht je nog vragen hebben omtrent een evenement of het zeilen op de Binnenmaas; laat het ons weten via wedstrijdcommissie@wsvbinnenmaas.nl.

Wij hopen jou en je zeilboot te mogen verwelkomen op onze plas!