Watersport bij WSV Binnenmaas

WSV Binnenmaas is een gezellige en actieve vereniging, direct gelegen aan de Binnenmaas in Mijnsheerenland. Vanaf het overdekte terras voor het clubhuis, gelegen op het zuiden, kun je genieten van het uitzicht en van een drankje of hapje. Bij de vereniging kun je verschillende vormen van watersport beoefenen, zoals zeilen, roeien en motorbootvaren. Ook zwemmen is mogelijk vanaf de steiger. Er is een zwemtrap aanwezig.

Onze accommodatie

De vereniging heeft de beschikking over eigen accommodatie. Er zijn diverse steigers met ligplaatsen voor zeilboten en sloepen/motorboten van verschillende grootte. Er is een kraan (geschikt tot 2.000 kg) waarmee leden hun boot in en uit het water kunnen halen. Voor kleinere zeilboten, zoals Optimist, Splash en Laser is er plek op de wal voor een waltrailer. In de overdekte botenloods liggen ruim 25 eigen roeiboten zoals skiffs, gladde 2-en, gladde 4-en en een aantal C-boten die geschikt zijn om het roeien in te leren. Op de eerste verdieping van het clubhuis is verder een trainingsruimte ingericht met ergometers en andere fitness apparatuur, een instructieruimte en kleedkamers met douches.

Talloze activiteiten

De commissies en de leden van onze vereniging organiseren allerlei activiteiten en evenementen. Als jeugdlid kun je leren zeilen en wie al kan zeilen kan meedoen met zeilwedstrijden die door onze wedstrijdcommissie worden georganiseerd. Er wordt bij onze vereniging fanatiek gezeild in de volgende klassen: Optimist, Splash, Laser, Valk, Centaur, Randmeer en Yngling. De 24-uursrace is een geweldig druk bezocht evenement en wijd en zijd bekend. Wil je de prachtige Binnenmaas liever roeiend verkennen, dan kun je roei-instructie krijgen en meedoen aan allerlei recreatieve of wedstrijdactiviteiten. We hebben een roei-afdeling waar zeer actief recreatief wordt geroeid en waar daarnaast door een aantal teams wedstrijd wordt geroeid in de skiff, gladde twee en gladde vier. Voor de sloepers wordt er jaarlijks een bijzonder gezellige sloepentocht georganiseerd.