Ook op de Tweehead wordt HaaS eerste in hun klasse.

19 maart 2024
1 april 2019

Met de triomf van de eerste editie van de Head of the River Amstel voor gestuurde vieren nog in hun benen, hebben slagman Harald van Emmen en boegman Sam Jager op 30 maart 2019 weer een uitzonderlijke prestatie geleverd. In een veld van 38 boten startten zij deze tweede editie van de Head of the River Amstel voor tweemansboten in de B-klasse. In een tijd van 29:26.4 hebben zij met overtuiging blik getrokken. Overall eindigden ze als 4de in deze wedstrijd. In het veteranenveld zijn zij op dit moment geduchte tegenstanders voor andere ploegen uit den landen.

Mijne dames en heren leden van WSV Binnenmaas, ik weet niet of u deze twee bescheiden heren goed kent. Op hun rustige en gefocuste wijze weten zij hun werk, gezin en topsport prachtig te combineren. Ongeveer 8 jaar geleden zijn zij bij elkaar in de boot gestapt en zijn minimaal 3 keer per week op het mooie water van de Binnenmaas te vinden. In de eerste periode ging het om vooral wedstrijdervaring opdoen. Nu plukken ze de vruchten van hun inspanningen en zijn niet meer uit het wedstrijdveld weg te denken.

Het watersportseizoen breekt weer aan. De kans dat u HaaS op het water treft is zeker aanwezig. Kijk maar uit naar een mooie gele Empacher, leg uw boot stil en geniet van hun soepele halen die de boot doet rennen over het water. Zal HaaS zich nu voorbereiden op het internationaal wedstrijdveld?