Roeien op de Binnenmaas

De roeiafdeling van WSV Binnenmaas is nog betrekkelijk jong. In 1998 begonnen met twee (oude) houten boten op een grasveldje. Door de inspanning van heel veel enthousiaste leden inmiddels uitgegroeid tot een kleine maar heel gezellige club roeiers, als onderdeel van een grotere watersportvereniging.

Binnen onze roeiafdeling worden veel verschillende activiteiten georganiseerd. Toerroeien, wedstrijdroeien, roeicursussen, instructie voor gevorderden, roeiweekend, roei-ontbijt, roeidiner, etc. Al die activiteiten worden georganiseerd door onze eigen leden. Wij werken onder het motto ‘halen en brengen’. Er valt voor iedereen veel te halen, zoals leren roeien, prima roeimateriaal, prachtige accommodatie, enthousiaste mensen en veel gezelligheid. En om dat alles mooi en leuk te houden, brengen al onze leden ook het nodige in en dat is een stuk vrijwillige inzet. Dat kan zijn bij het organiseren van evenementen, het geven van instructie, lid zijn van de roeicommissie, het helpen met winteronderhoud van de boten, etc.

Onze vloot is inmiddels ook uitgebreid en bestaat uit nog een enkele houten boot en een groot aantal mooie polyester (wedstrijd)boten. In het voorjaar van 2014 werd onder feestelijk gejuich onze nieuwe botenloods geopend, waar we erg trots op zijn en waar we al onze boten veilig, droog en vorstvrij neer kunnen leggen.