Wil je leren zeilen?

Bij WSV Binnenmaas kun je iedere zaterdagochtend of zaterdagmiddag van april tot en met oktober zeilen op de Binnenmaas. Heb je twee zwemdiploma’s en lijkt zeilen je leuk, leer dan zeilen bij de meest ‘spetterende’ watersportvereniging van de Hoeksche Waard.

Ons zeilseizoen begint het laatste weekeind van maart, we gaan dan met de nieuwe zeilers naar het zwembad om daar, op een warme plek, kennis te maken met de optimist! Wij raden het ten zeerste aan om hier aan mee te doen, omdat dit volgens ons de beste start is. Naast het opdoen van je eerste ervaring met de boot, leer je meteen je medezeilers en je zeiltrainer uit de beginners groep kennen.

Proeflessen!

Nadat je bij ons hebt aangegeven dat je wilt leren zeilen word je door ons gebeld. Wij maken dan een afspraak voor de proeflessen. Er wordt in de ochtend van 10.00 tot 12.30 uur training geven en in de middag van 14.00 tot 16.30 uur. Afhankelijk van je leeftijd en zeilervaring zullen wij kijken bij welke groep je het beste past. WSV Binnenmaas heeft drie Optimisten waar je als nieuwe zeiler in mag varen om te kijken of zeilen als sport iets voor jou is. Na vier proeflessen heb je de mogelijkheid om of door te gaan of te stoppen. Wanneer je wilt stoppen zijn er verder geen verplichtingen.

Je wilt door met zeilen!

Vind je zeilen, net als wij, super leuk? Dan heb je na de vier proeflessen in de optimist van de vereniging je eigen optimist nodig, en moet je lid worden van onze vereniging. Je leert dan van april tot en met oktober zeilen en je kunt dan zelfs echte zeildiploma’s (CWO) halen! Daarnaast zijn er het hele jaar door erg leuke zeilwedstrijden, activiteiten, feesten en een super tof zeilkamp waar je aan mee kunt doen!

Wil je meer weten over het CWO klik dan op het logo:

Boot

Een boot aanschaffen hoeft niet duur te zijn. We raden aan de trainers om advies te vragen voordat je een boot koopt. De trainers zijn hier altijd toe bereid. Ook zijn er vaak boten te koop op de vereniging van zeilers die overstappen naar een wedstrijdboot of naar een jeugdboot. Aan het begin van het seizoen, of na het aanschaffen van een boot zullen de trainers de boot keuren. Dit doen wij voor de veiligheid van de zeilers en trainers. Mochten er onderdelen niet in orde zijn zal dit zo snel mogelijk hersteld moeten worden.

Kledingadvies

Wat moet je voor kleding aan als je gaat zeilen? Het allerbelangrijkste is een goed passend zwemvest! Je mag geen reddingsvest dragen (oranje vesten met kraag) deze zijn voor het zeilen niet veilig omdat je vast kan komen te zitten met de kraag. Voor de proeflessen is een regenjas, broek en waterschoenen met daaronder natuurlijk kleding die past bij het weer voldoende. Als je verder gaat met zeilen is er verschillende zeilkleding die je kunt aanschaffen: een shorty (type wetsuit), droogpak, zeilschoenen, wind/waterdichte kleding.

Zorg dat je altijd droge kleding en een handdoek bij je hebt, want het gebeurd nog al eens dat je met je bootje omslaat! En dan willen we natuurlijk wel dat je iets warms en droogs kunt aantrekken.

Ook willen wij dat je altijd een zonnebril, pet en zonnebrand mee neemt, want op het water verbrand je snel!

Introductie voor ouders en nieuwe zeilers

Voor de zwembad-zeiltraining houden wij voor de ouders en voor jou een introductie. Hierin vertellen wij wat je van ons kunt verwachten en wat er allemaal komt kijken bij de zeilsport. Ook zullen wij een rondleiding geven op de vereniging.

Enthousiast geworden?
Meld je dan nu aan!

Graag ontvangen wij de volgende gegevens van je, dan nemen wij z.s.m. contact met je op.