Jeugdactiviteiten

Wij organiseren veel evenementen gedurende het hele zeilseizoen, hieronder staan er een paar uitgelicht!

Zeilinstructie

Iedere zaterdagochtend en/of -middag van april tot en met oktober kun je bij ons zeilinstructie volgen in je Optimist, Splash, Laser of RS Feva. We geven zeilinstructie in de ochtend van 10.00 tot 12.30 uur en in de middag van 14.00 tot 16.30 uur. Als je bij ons leert zeilen kan je CWO zeildiploma’s halen en ook leren wedstrijdzeilen. Bij de wedstrijden is er coaching. Schrijf je hier in voor seizoen 2024!

Pastarace

Op een aantal woensdagmiddagen voor en na de zomer organiseren we een pastarace voor alle jeugdzeilers. We zeilen dan een aantal wedstrijdjes van 18.00 tot 19.00 uur, daarna gaan we gezellig met z’n allen genieten van een heerlijke pastamaaltijd die door een van de ouders is gemaakt. Deze wedstrijdjes worden begeleid door de zeiltrainers en zijn van beginner tot ervaren wedstrijdzeiler toegankelijk. De kosten bedragen €5,- per keer.

Voor- en najaarstrainingen

In maart beginnen wij het zeilseizoen met de voorjaarstrainingen. Als je hier aan mee wilt doen moet je wel een droogpak of dikke steamer aan vanwege de kou. In november sluiten we het jaar af met de najaarstraining.

Combi Rotterdam

De Combi Rotterdam zijn wedstrijden die worden georganiseerd door alle watersportverenigingen binnen de regio Rotterdam. Iedere vereniging organiseert een keer een wedstrijd waardoor je als zeilers kennis maakt met de verschillende verenigingen en water. De zeilers worden in verschillende niveaus ingedeeld: ‘Groen’ zijn de beginnend wedstrijdzeilers en de junior/benjamin zijn de zeilers met meer ervaring. De benjamin is een extra klassement voor de jongere ervaren zeilers. Omdat groen onervaren is wordt alles wat bij de wedstrijd hoort, uitgelegd op de kant voordat de wedstrijden beginnen en is er een makkelijke wedstrijdbaan waar een motorboot de baan voor vaart, zodat de zeilers weten welke kant ze op moeten.

Zwembadles

Tijdens de zwembadles maak je voor het eerst, in een warme omgeving, kennis met de Optimist. De trainers laten je ervaren hoe het is om in een optimist de zitten en wat je moet doen als het bootje omslaat. Ook leer je hoe moet sturen en peddelen. Het is de ideale start voor de beginnende Optimistzeiler!

Dit jaar vindt de zwembadles plaats op 30 maart 2024 van 14:00 tot 16:00.

De kosten bedragen €15,-