Bloktijden, inloopmomenten, lessen en het afschrijven van boten

Omdat er op bepaalde tijdstippen altijd veel belangstelling is voor specifieke boten, hanteren we bloktijden van 2 uur op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Sommige van die bloktijden zijn daarnaast bestempeld tot inloopmoment. Op de inloopmomenten kunnen boten niet van tevoren worden afgeschreven, maar wordt ter plekke gekeken wie wil gaan roeien en wordt dan een boot-indeling gemaakt.

De tijdstippen van de bloktijden hebben in de zomerperiode (van 1 april tot 1 december) te maken met de openingstijden van de WSV Binnenmaas. De beheerders zijn in de zomerperiode aanwezig en zij zijn degene die het hek open en dicht doen. Op de hieronder genoemde bloktijden is bovendien het clubhuis open en kun je daar na afloop van het roeien terecht voor koffie of een borrel. In de winterperiode hebben de roeicommissieleden een sleutel van het hek/clubhuis en passen wij onze bloktijden iets aan vanwege het licht en de kou.

Bloktijden en inloopmomenten zomer + winter

Het zomerseizoen loopt van 1 april tot 1 december, het winterseizoen loopt van 1 december tot 1 april

Inloopmomenten (iedereen die om 9 uur aanwezig is wordt ingedeeld in een boot en kan mee roeien):

• Woensdagochtend: 09.00 – 11.00 uur
  • Zaterdagochtend: 09.00 – 11.00 uur

Bloktijden (vanwege drukte, een boot op zaterdag en zondag alleen afschrijven op deze bloktijden):

• Zaterdag: 08.00 – 10.00 uur; 10.00 – 12.00 uur
  • Zondag: 09.00 – 11.00 uur; 11.00 – 13.00 uur

Daarnaast wordt op bepaalde tijden lesgegeven en dan hebben de lessers voorrang bij het reserveren van boten. Op die momenten kan het dus zijn dat je jouw favoriete boot niet kunt afschrijven.

Kijk sowieso altijd even in het afschrijfsysteem, het kan namelijk ook nog zijn dat er boten zijn afgeschreven voor gastroeiers.