Dagboek kamp 2022 dag 1

jeugdzeilkamp Herkingen

Yes ! Eindelijk is het zover, we hebben er lang op moeten wachten maarrr het kamp is begonnen!

De trainers werden vanmorgen vroeg verwend met een heerlijk gebakken eitje van kook Yoeri en Jip. Daar hadden ze wel zin in na onrustig nachtje door bijzondere muziek vanaf het strandje.
Iets voor 10en stonden de eerste ouders én zeilers op het kampterrein. En binnen de kortste keren stond het hele veld vol met (grote, hele grote, gigantische en hele kleine) tenten, zelfs de vouwwagen kon niet ontbreken.

Bij de opening hoorde de zeilers dat Ranger Roel hele bijzondere dieren in de Jungle van de Grevelingen verzorgd. En dat hij ook unieke archeologische vondsten heeft gevonden op de mosselbanken. Het is de bedoeling dat de zeilers de komende week de archeologische vondsten vinden, winnen en verdienen door bijzondere prestaties zoals het winnen van een avondspel of het goed schoonhouden van je tent.

Na het afscheid van de ouders hebben ze lekker genoten van een broodje aardbei. Daarna hebben ze hun zeilkleding aangedaan en zijn we met zijn alle het water op gedaan.

Omdat alle optimisten en jeugdboten even moesten wachten, had Josse een leuk spel bedacht. Hij had bij Ole Jagers gezien dat je ook synchroon overstag kon gaan, door heel hard af te tellen en dan tegelijk door de wind te gaan.

Dit zorgde voor een prachtig plaatje .

Het varen door de vaargeul, in een keer grote boten tegen komen, heeeel veel kwallen tegenkomen (volgens Thomas en Abigail meer dan 100) én het varen op golven was best even wennen. Maar iedereen deed het super goed, en luisterde ook naar alle aanwijzingen. Daarnaast is er goed opgelet, want de pet van Suzet is nog gered.

Daarna was het tijd om te kijken in welk spelgroepje iedereen zat. Dus traditie getrouw gingen we naamkaartjes zoeken. En dat bleek veel moeilijker te zijn dan gedacht, want het duurde een hele tijd voordat iedereen zijn kaartje had gevonden. Helaas was alleen het kaartje van Abigail zó goed verstopt dat die niet meer te vinden was.

De zeilers hebben zich daarna afgespoeld onder de buiten douche om al het zout af te spoelen.

En gingen daarna lekker onder de douche. Waarna ze vrije tijd hadden en lekker in het speeltuintje speelden, samen aan het voetballen waren en vooral lekker een kampkoek aten.

De kook heeft ons verwend met een heerlijke pasta met als toetje een lekker ijsje.

Daarna was het tijd voor de avondspellen. Omdat de zeilers nog voldoende (lees veel) energie hadden zijn we lekker naar het strandje vertrokken om trefbal, kegelroof en hungry hippo’s te spelen.
En wij kunnen jullie vertellen, wij hebben weer met eigen ogen gezien waarom jullie zeiler niet op een balspel zit maar op zeilen. Maar de pret en lol waren er zeker niet minder om.

Het is nu bijna 12 uur en begint langzaam rustig te worden.
De jongste zeilers zijn met een spannend verhaal, over een tunnel onder de Binnenmaas, hun tent in gekropen. Een aantal speelde nog even een spelletje, deden een poging om te ontsnappen of schreven in hun dagboek.

Maar na alle drukte, spanning, nieuwe ervaringen zijn ze toch wel heel moe. Op naar een nieuwe dag!