Dagboek dag 3

jeugdzeilkamp Herkingen

Een hele goedenavond / goedenacht / goedemorgen allemaal vanaf ons prachtige kampterrein in Herkingen! Terwijl jullie kids heerlijk liggen te slapen, is het weer tijd voor een dagelijkse update. Een macarena in de morgen is een dag zonder zorgen, en zo begon dan ook deze dinsdagochtend. Het werd al snel erg heet, dus snel de boten optuigen. Op een paar gedraaide gieken en schoten na was iedereen klaar een nieuwe zeildag op het Grevelingenmeer.

Het kookduo was weer vroeg uit de veren om te zorgen voor een croissant bij het ontbijt (en al redelijk wat koffie voor de trainers). Daarnaast kregen Roel (trainer) en Jip (kook) drie rauwe eieren die ze de hele week moesten bewaken, helaas voor Roel en Jip waren deze na 6 uur al geplet. Verder verliep deze ochtend vrij rustig, het leek bijna alsof de kinderen al een beetje moe waren.

De groep van Carlijn en Hans ging Bruinisse verkennen, hiervoor was het nodig om een flink stuk aan de wind te varen. Wendy kon opvallend goed koers houden tijdens dit lange stuk! De groep van Annemijn en Iris heeft getraind op positie in de boot door eerst te laten zien hoe het vooral niet moet. Vooral Guus was een omgekeerde Titanic en Bas zat juist heel goed voorin zijn boot. Zo snapten ze hoe belangrijk het is om goed in de boot te zitten, vooral met zachte wind. Ook de groep van Roel heeft meegedaan, omdat de motorboot van Roel het even liet afweten.

In de middag was de wind nergens meer te bekennen. Iedereen werd meegenomen naar de Mosselbank om te lunchen met een extra fruitspies. Daarna was het tijd om te chillen: er werd gezwommen met een tweepersoons band (of in dit geval acht persoons), krabben en kwallen gevangen. Vooral Yannik had een ‘big momma’ te pakken, oftewel een reuzekwal. Olivier kon er ook wat van, hij vernoemde zelfs de kwallen naar de trainers. Terug werd het vooral dobberen en er werden nog meer kwallen gespot. De paddenstoelkwal werd voor het eerst gespot en daarbij nog honderden andere kwallen. Snel naar de kant dus!

De vrije tijd werd goed benut door een potje voetbal, rugby en vooral veel afkoelen in de douche. Daarna werd er nasi gegeten met een wel heel speciaal toetje: entertainment! Roel en Jip hielden een afwasrace met obstakels, deze werd gewonnen door Ruige Ranger Roel. Het fotospel stond op het programma voor de avond, hierbij werd de creativiteit op de proef gesteld bij de kids. Dit is zeer gelukt, Olivier en Yannik bleken het gouden duo te zijn. Ook Suzet ging los en kroop letterlijk in de rol van cheeta.

Na een avond met een aantal ontsnappingspogingen en nog wat geklets via de walkietalkies door Milou, Sara en Wendy kan iedereen weer bijtanken. Tot morgen!