Roeien onder bepaalde condities mogelijk

26 mei 2021

Vanuit de roeicommissie is enkele weken geleden een verzoek gedaan naar de Gemeente en Veiligheidsregio om roeien weer toe te staan, onder bepaalde condities. Ons verzoek is gehonoreerd.

Dit betekent dat vanaf woensdag 26 mei:
het is toegestaan om te roeien in gestuurde meermansboten, wanneer zowel de slag als de stuur volledig zijn gevaccineerd (twee vaccinaties). Dit geldt dus bijvoorbeeld voor de BZN, Centurio, Stau.
het is voor alle roeileden toegestaan om te roeien in ongestuurde meermansboten 2x, 3x en 4x (dus op 1,35 m afstand van elkaar). Je hoeft niet gevaccineerd te zijn, maar uiteraard mag je op het moment dat je gaat roeien niet besmettelijk zijn. Dus moet je hoesten, niezen of ben je positief getest, dan mag je niet roeien en blijf je thuis.
Verder gelden nog steeds alle andere maatregelen op de wal, zoals de 1,5 meter afstand op het hele terrein, de specifieke bloktijden (beperkte afvaarttijden en maximaal aantal mensen op de wal), de hygiëne maatregelen en zoals hiervoor ook al genoemd – moet je hoesten, niezen of ben je positief getest, dan blijf je thuis.

We hopen dat iedereen heel blij wordt van dit bericht en dat we elkaar snel weer zien bij de Roei.

Heb je vragen, neem contact op met de roeicommissie.