Weer roeien!!!!

19 maart 2024
5 juni 2020

Vanaf maandag 11 mei mag er – onder bepaalde voorwaarden-  weer geroeid worden in skiffs en voor mensen uit één gezin ook in een 2x of C2.

Om dit verantwoord te laten plaatsvinden hebben we een protocol gemaakt dat inmiddels  goedgekeurd is door het bestuur. Lees dit heel goed door, want hierin staat wat je moet doen om een boot te kunnen afschrijven en te mogen roeien en ook wat je moet doen om de boel schoon te maken. Update 4 juni Coronaprotocol 4 juni 2020

In dit protocol wordt rekening gehouden met een beperkt aantal roeiers tegelijkertijd in de roeiloods en op de kade. Maar let op, wij zijn niet de enigen die gebruik maken van de WSV, dus zorg dat je ook altijd 1,5 m afstand houdt tot ieder ander die je daar tegenkomt.

Ook anders dan je gewend bent is dat je de boot thuis al moet afschrijven en dus niet op de bonnefooi naar de vereniging komen!

Wat vanaf maandag 11 mei weer mogelijk is:
* skiffen voor mensen met een skiff diploma, of varen in een C1 voor mensen met niveau 1;
* roeien in een 2x of C2 maar alleen voor mensen uit hetzelfde gezin.

Wat nog niet gaat gebeuren is:
* inloop
* instructie / lessen
* roeien in een 2x (tenzij uit hetzelfde gezin of met ontheffing gegeven door de roeicommissie), 4x, 4x+, C3, C4

We zijn blij dat we weer van start kunnen gaan, ook al gebeurt dat met aangepaste regels en grote voorzichtigheid. Maar in deze tijd lijkt ons dat niet meer dan terecht.

Heel veel roeiplezier!