Veruit het meest spectaculaire evenement waar iedereen het hele jaar naar uitkijkt!

Diverse boten met teams melden zich aan de start om een waanzinnig spannende 12 uur (Silver race) of 24 uur (Golden race) lang te zeilen. Het uithoudingsvermogen van jou en je teammaten wordt hierbij flink op de proef gesteld, want 24 uur lang zeilen gaat je niet in de koude kleren zitten.

Ook vanaf ons mooie terras is het zeker net zo spannend en daarom een hele belevenis om er bij te zijn, zelfs als je niet mee doet! De start is op zaterdag om 14.00 uur, en de finish een etmaal later op zondag om 14.00 uur. Het team dat de meeste ronden zeilt wint de begeerde Herman van den Broek wisselprijs!

Voor recreanten: de 12-uursrace

Voor zeilers die zich zaterdagavond de feestelijkheden in en bij het clubhuis niet willen ontzeggen is er een tweede mogelijkheid:

• Met iedereen mee starten op zaterdag om 14.00 uur;
  • Zoveel mogelijk ronden zeilen tot ‘s avonds 20.00 uur;
  • Feesten, al dan niet tot in de vroege uurtjes;
  • Zondagmorgen om 8.00 uur weer starten en finishen om 14.00 uur.

Voor deze deelnemers is er een aparte reeks prijzen te winnen.

Dit is een charmante combinatie van sportief bezig zijn en alle gezelligheid tijdens de 24-uursrace. Met deze keuzemogelijkheid zitten we op de goede weg. De deelname was hierdoor sinds 2008 beduidend groter dan in voorgaande jaren.

Samenstelling teams

Ook voor de 12-uursrace heb je een team nodig, maar hier volstaan 2 hooguit 3 zeilers. Voor de 24-uursrace moet een team normaal gesproken minstens uit het dubbele aantal zeilers bestaan. Wel is het voor de deelnemers van beide vormen belangrijk om met het team alvast ervaring op te doen en daarvoor lenen zich de vele wedstrijden die wij op de woensdagavonden en in de weekends organiseren. Kijk daarom voor informatie op onze activiteitenkalender en doe mee aan een groot aantal van alle aangekondigde wedstrijden.

Aanmelden

Wil jij meedoen met de volgende editie als zeiler? Aanmelden kan vanaf juli via het inschrijfformulier op deze site, via het inschrijfformulier wat in het clubhuis ligt of bij de inschrijftafel op zaterdag tussen 10.00 en 12.00 uur. In alle gevallen moet de deelnemer zich zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.00 melden bij de inschrijftafel, waar je na betaling je stempelkaart en deelnemersnummer ontvangt. Ook is tijdens dit grote evenement extra hulp in de keuken of achter de bar zeer welkom. Ben jij beschikbaar en wil je meehelpen? Neem contact op met de EC (evenementencommissie@wsvbinnenmaas.nl).

Inschrijven (in 2023 verschijnt hier het inschrijfformulier)